Přenášky a závěry „Kulatého stolu“ platformy ENGINEERING EDUCATION z 11.11.2014
Dne 11. Listopadu 2014 pořádala Inženýrská akademie české republiky na Fakultě strojní Českého vysokého učení technického v rámci platformy Euro-CASE Engineering Education „Kulatý stůl“, který v souladu se závěry předchozího mezinárodního zasedání platformy byl zaměřen na směry a postavení technického vzdělávání v nejbližších 10ti letech a na otázku jak podpořit zájem mladé generace hochů i dívek o technické vzdělání.
Svůj pohled na tuto problematiku prezentovali rektoři a emeritní rektoři českých technických univerzit a také zástupci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Český průmyslu na tomto jednání zastupoval Svaz průmyslu a dopravy České republiky.
Program kulatého stolu
Zahájení
Prof. Ing. Petr
Konvalinka, CSc. -
rektor ČVUT v Praze
Přednášky
(jsou k dispozici po
kliknutí myší na jméno autora)
(ČVUT v Praze)
Prof. Ing. Ivo Vondrák, CSc.
- Současnost a budoucnost
technického vzdělávání – jak nás
(VŠB-TU Ostrava)
vidí OECD
(Svaz průmyslu a dopravy ČR)
Prof. Dr. Ing. Zdeněk Kůs
- Jak zvýšit zájem dětí základních škol o technické obory –
(TU Liberec)
co pro to můžeme udělat
Prof. RNDr. Ing. Petr Štěpánek,CSc
. - Technické školky a vzdělávání od 3 do
99 let
(VUT Brno)
Prof. Ing. Zdeněk Vostracký, DrSc.
-
Inženýrské vzdělávání potřebuje renesanci a novou
(ZČU Plzeň)
strukturu
studia
Doc. Ing. Josef Koubek, CSc.
- Témata a výstupy sekce “
Engineering Education“ na
(VŠCHT Praha)
kongresech CHISA
(MM Spektrum)
Další účastníci workshopu:
MŠMT:
Prof. Ing. Jaromír
Veber, CSc. – náměstek pro vysoké
školy a výzkum
Ing.Petr Bannert, Bc., Ph.D. – ředitel odboru vzdělávání
PaedDr. Josef Rydlo – vedoucí oddělení středních a vyššího odborného vzdělávání
PaedDr. Jaromír Krejčí – ředitel odboru vzdělávací soustavy.
PR rektorátu ČVUT:
Ing.Josef Bolom
Do diskuse ze zapojili další účastníci Kulatého stolu
________________________________________________________________________________________________________________________________
10. 10. 2014